Egengjord snickers

Hittade ett recpet från denhär hemsidan på nyttiga snickers. Förövrigt en fin blogg fylld med massa roliga recept att baka! Blev så sugen så jag bestämde mig för att göra de själv. 
 
Så jag gick till ICA för att handla ingredienserna, bland annat jordnötssmör. Men det är väldigt få ingredienser som du behöver och den var väldigt enkel att göra.
Till....
  • Botten behövs det 2 dl jordnötssmör och en 1,5 dl havregryn. --> Knådas ihop till en smet och läggs i botten på en form. 
  • Kolafyllningen ungefär 20 mjuka dadlar (tog 200g) och 1 dl kokosmjölk(tog hasselnötsmjölk). --> Mixas ihop och läggs ovanpå bottensmeten. 
  • Toppingen behövs 100 g mörk choklad. --> Smälts först i vattenbad eller micro och när den svalnat hälls den över botten och kolafyllningen(som fått stå i kylskåpet). In med formen i kylskåpet igen och skär den i passande bitar efter några minuter.
 
Klart! Det är inte svårare än så, eftersom jag gör banandetoxen har jag inte smakat ännu. Den ser SÅ god ut! Ikväll har det varit riktigt nära att jag tänkt avsluta detoxen idag istället för imorgon för att jag ska få smaka lite. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback