Tomorrowland 2017

Som vanligt såg jag årets Tomorrowland livestream, men det var kämpigt! Jag var nämligen i Thailand då så ville jag se de sista artisterna var jag tvungen att vara uppe till fem eller sex på morgonen... Det är därför jag inte sett lika mycket i år heller, vilket är synd såklart. Skrev iallafall lite anteckningar vad jag tyckte om de olika seten, här kommer de.

 I år var det cirkus tema plus två ghelger istället för en. 

🌞 TIESTO 22/7🌞

Seg första kvart. Kommer sedan igång med Secrets. Varvar sedan med något beat och sina kända låtar som toujours amours, wasted, Red Lights. Kändes lång att se på..

7/10

 

🌞 AXWELL^ INGROSSO 22/7🌞

Också något seg start. Kom igång efter ungefär en kvart och sedan accelerade de. Utnyttjade att de var två genom att Axwell pratade mycket med publiken för att få drag- vilket de lyckades. Frågade även frågor till publiken varefter de spelar en låt med passande lyrics. Är känd för sina vackra övergångar och de håller kvalitéen. Gav mig rysningar när jag hörde övergången till Calling(lose my mind). Kör ett fungerande koncept; throwback till SHM med Dont you worry child, reload, one, antidote. Sun is shining som en av slutlåtarna, däremot finalen utbytt mot More than you know.

8,5-9/10

 

🌞 KSHMR 23/7🌞

Riktigt BRA start med wildcard & mandala. Fick med publiken riktigt bra. Utnyttjade storbildskärmen med musikvideos. Många av hitsen bevarade tex bazaar heroes. Allsång och stor uppskattning vid Secrets och Tsunami. Kör på igenkänning- lyckat. Lyckas ändå väva in nya låtar mellan sina hits. Lika bra hela setet igenom. Underskattad och bör vara på Mainstage. Memories med ljus på.

10/10

 

🌞 DAVID GUETTA 31/7🌞

Tomorrowlands stammis- har varit på festivalen varje år sen den startade. Började med Bad för att få med publiken. En stund senare tar han en riktigt gammal goding "When love takes over" med lite allsång. Ny frilla och ny energi på David. Varvar med sina hits och i mitten gästar Dimitri Vegas & Like Mike i samband med att de släppte ny låt tillsammans. Gjorde även "earthquake" ? Tillsammans vilket är lyckat. Avslutar fint med Without you.

9/10(0,5 poäng mer för gästandet)

 

🌞 MARTIN GARRIX 31/7🌞

Likt Weekend festivals intro var det en blandning av hans hits --> blir mer taggad. Sen startade han direkt med låtar vi kände igen, både remixade och bevarade som original. Låtar som Turn up the speakers, Virus, Animals och The only way is ip kördes första 30 min. En lyckad låt var Tremor som många känner igen.

Spelade sin nya sprillans låt med David Guetta= GÄSTANDE AV DAVID GUETTA. Vackert med alla lysen och låten påminde lite om Scared to be lonely(i dropet). Körde några hits tex animals och waiting for love men körde remix i dropet som inte skapade lika mkt drag tyvärr. Together med alla flaggor bland publiken var vackert!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback