3:an på gymnasiet

Tycker synd om min stackars blogg som legat på is under sommaren när andra solade och badade. :( 
Nu har jag börjat sista året på gymnasiet, SISTA. Det är ganska konstig känsla- hallå det var väl bara något halvår sen jag gick på Nacka? Så är inte fallet. 
 
I år läser vi några nya ämnen så som psykologi, filosofi(väldigt luddigt!), affärsjuridik och humanistisk och samhällsvetenskaplig fördjupning(där vi fördjupar oss i kriminologi). Vi har även börjat med gymnasiearbetet vilket är en ny grej, lite annorlunda att ha en lång uppsats man skriver under en längre period. Juridikinriktningen på min skola har valt att man ska skriva ett gymnasiearbete som skall leda fram till ett lagförslag. Min frågeställning är huruvida en lagstifning mot könsdiskriminerande reklam behövs eller icke. 
 
>>>
Nu har jag precis pluggat lite matte eftersom vi har prov på måndag och nu skall jag hoppa i badkaret för att läsa Främlingen av Albert Camus(som vi läser på svenskan och filosofin). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback