Sommar i P1

Något jag gjort mycket den här sommaren är att lyssna på Sommar i P1. Hur mysigt och somrigt är inte det? 
 
Tror de flesta vet vad det är men för de som inte vet så får jag berätta lite. Varje sommaren samlar P1 ihop en bunt kända människor som får ha ett sommarprat en viss dag. Personen får då nittio minuter till förfogande där denne får berätta vad den vill och spela sina låtar. I efterhand finns de som podversion(som jag lyssnar på) men då är musiken förkortad pga upphovsskäl och programmet blir då en timme istället. Det är väldigt varierat vad för personer som håller i pratet, allt från kända artister, dansare, regissörer, författare, fotbollsspelare.. Ja, ni hör det kan vara väldigt blandat. 
 
Antingen kan man välja att lyssna på prick alla radioprat, hade varit häftigt att göra för man hade blivit mer allmänbildad då men det gjorde inte jag. Svårt att ägna en hel timme åt någon man aldrig hört talas om och som pratar om något tråkigt, eller bara brist på intresse. Så istället valde jag både gamla och nya sommarprat men bara personer jag tyckte kändes intressanta. 
 
Idag hade jag tänkt presentera alla de sommarprat jag lyssnade på sommaren 2016. Tänkte skriva kort om varje sommarprat jag lyssnade på men inser nu när jag skrev upp alla att det är tusentals så vi får dela upp det i flera inlägg. Jag tänkte att jag kör indelade efter kategori; karriär, livshistoria och övrigt så det kommer i tre delar. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback