VECKA 6: Projektvecka

Efter att jag skrev mitt senaste inlägg insåg jag att jag nämnde projektveckan men utan att förklara vad det är ens. Lite orättvist kände jag, visste själv inte ens var det var för bara några veckor sen. 
Det här med projektvecka är nytt för mig också. På Nacka hade vi varken friluftsdagar eller projektveckor. Men på Östra har de tydligen det. Under projektveckan går man inte efter schemat utan jobbar med något relaterat till sin inriktning. Jag som går Ek- Juridik har alltså något relaterat till juridik, Sam- Sam har FN rollspel, Ek/Na- Entreprenörskap har prao osv.  
 
Vi ska då ha ett samarbete med de som går juridik i trean. Vi blir indelade i 4 utskott med en ordförande i varje som ska ansvara för själva rollspelet. Sedan skriver de sexton treorna i ens utskott varsitt lagförslag(som även ligger till grund för deras gymnasiearbete). I början av vårterminen ska de ha skrivit klart lagförslagen så vi tvåor har tid att läsa igenom alla. Sen fick vi ge önskemål på vilka lagförslag vi vill tala för och emot. Mitt utskott har haft lite problem med vår ordförande som inte fått allt gjort i tid men jag fick iallafall lagförslag jag önskat. 
 
På de tre kommande dagarna hålls det fyra tal om varje lagförslag; ett tal från den som skrivit lagförslaget, en trea som argumenterar emot plus två tvåor som talar för och emot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback