Lay all your love on me

På vår skola har vi flera olika linjer men vi har ett program som heter Natur- Estet. För dessa som är både bra på matte och NO men har även talang för sång typ. Kollade aldrig på den linjen pga ej estetisk för fem öre så jag ahr inte så bra koll. 
 
De hade iallafall sätt upp en musikal som de visade för hela skolan. På söndagen för en vecka sen hade de premiären där föräldrar och utomstående kunde kolla. Då såg jag den med en kompis jag lärt känna via privatjuridiken(läser det med andra som valt det som inviduellt val). Deras musikal hette "Who's your daddy?" men var en tolkning av Mamma Mia. De fick tydligen inte ha namnet på grund av copyrighten. 
 
Såg den även två dagar när vi tvåor fick se den, visste inte att vi skulle se den när jag såg den på söndagen. Men som tur var den bra så det gjorde inget. Andra gången satte jag mig längre fram för att se bättre också. De var väldigt duktiga, hon som spelade Sofie var otroligt bra skådespelerska och "Donna" sjöng väldigt bra. 
 
 
Det är något med ABBA's låtar som gör de riktigt bra. Fick värsta ABBA/Mamma Mia feelingen efter det. Såg filmen för några dagar sen, den är ju extremt bra. Mina favoritlåtar är Lay all your love on me, Does your mother know och Take a chance on me. Det är nog de scener jag minns bäst också, när killarna kommer med simfötter på bryggan under Lay all your love on me eller när Donnas vän hänger i Stellan Skarsgårds fötter under Take a chance on me. 
 
Om ni blev lika sugna på att lyssna på låtarna ska jag dela med mig av lite Spotifylistor. 
 
Här är soundtracket från filmen, med skådisarna som sjunger.
 
För den som föredrar ABBA som sångare kommer den också, eller lite blandad. Samma ordning på själva låtarna som föregående men lite ABBa, lite Mamma Mia skådisarna. Tror jag tänkt vilken version jag gillat mest. 
 
För den som vill maxa ytterligare, här har du från när de uppträdde på Wembley Arena 1979. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback