Kanelbullens dag

 
Igår, den fjärde oktober var det ju Kanelbullens dag. Flera i klassen köpte bullar på vägen hem så då blev jag också sugen. Svängde förbi min ICA efter skolan och fick med mig tre kanelbullar hem, de hade lagt alla i en påse med snöre som ni ser ovan. Bullarna slank ner enkelt medan jag pluggade juridik. 
 
Läser två juridikämnen(eftersom jag läser ikapp) så idag hade jag seminarium i privatjuridiken, vi diskuterade ett rättsfall vi fått läsa tidigare. Intresserar mig mest för straffrätt dvs olika brott så det var roligt tyckte jag! Imorgon ska jag ha prov i det andra juridikämnet Rätten och samhället! Mycket juridik om man säger så. Så ni kan nog lista ut vad jag sysslat med de senaste kvällarna; letat i paragrafer, läsa i brottsbalken och annat juridiskt. 
 
Hade tänkt repetera lite begrepp och juridisk metod och sen ska jag sova! Sov mellan åtta och tio nu på kvällen så vi får se om jag kan somna bara. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback