Årets första dopp

Klarblå himmel, arton grader och sol. Kristi himmelfärd gjorde att jag var lediga från skolan.
Dagen var skapad för det årets första dopp. Jag och Klara hoppade på buss 471 och bytte i Ektorp centrum. Vi skulle tagit Duvnäs utskogsbussen till sjön vi skulle till men något hände. Bussen dök upp så vi utforskade lite istället. Vi köpte jordgubbar, vindruvor och kakor på "Matboden" som låg i närheten. Sen gick vi vidare och lyckades(duktigt nog) ta oss till vår destination.
 
Till en början var det komplikationer med änder som ville ha vår mat men de gav sig. Efter att vi ätit vår picknickmat badade vi. Det tog tjugofem minuter för mig att doppa mig och efteråt var det ganska kallt, jättekallt. När vi skulle gå hem råkade vi gå åt fel och råkade missa vår buss så vi fick vänta ett tag, nöjda efter att ha tillbringat en dag i Skuru och Ektorp somnar jag. 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback