Kladdkaka med mintchoklad

Imorgon ska vi ha gäster över på fika så då bakade jag lite fika på kvällskvisten. Det fick bli kladdkaka med mörk mintchoklad toppad med Centerchoklad. 
 
Jag använde mig av ett vanligt recept för kladdkaka och det jag brukar använda lyder:
  • 100 g smör eller margarin
  • 2 ägg
  • 2 dl vetemjöl
  • 2,5 dl strösocker eller sötströ
  • 3 msk kakao
  • 100 g mintchoklad(välj själv om du vill ha mörk eller ljus)
Jag har min ugn på 200 grader varmluft och lät den vara inne i ca 12 min. 
Man blandar ihop de fem första ingredienserna och sist lägger du i chokladbitarna. De kommer sedan smälta i ugnen. Det behöver inte vara just mintchoklad utan det passar bra med vilken choklad som helst, beroende på vad du gillar för choklad. 
För att kalasa till det lite extra skärde jag centerchoklad i bitar som jag la på när jag gräddat kakan. Mina smälte lite eftersom kakan fortfarande var varm men det kan man också välja. Vi ska bjuda på den imorgon så jag vet ännu inte hur den smakar men smeten smakade gott iallafall! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback