Intervaller

Ännu en sommarlovsdag har gått, har ännu inte riktigt insett att det är lov utan jag tror det är långhelg typ. Det konstiga är att jag inte alls är skoltrött utan känner mig lite rastlös utan några uppsatser att skriva. Är jag konstig? Kanske det. 
 
 
Hur som helst, startade dagen med att grundmåla mina lister medan jag lyssnade på Disneylåtar. Vid fyra-tiden träffade jag Elin och det var länge sen sist.  Vi åt amerikanska pannkakor på hennes balkong och pratade om livet. 
 
Vid sex-tiden gick jag till Friskis för att träna, hade från början bestämt mig för att springa och så blev det. Helt spontant där på plats kom jag på att jag kunde göra intervaller, tycker lätt det blir långtråkigt annars. Tog fram ett par bra houselåtar med tung drop så joggade jag lugnt på verserna och när droppet gick ökade jag tempot. Smart sätt att hålla koll och det kan ju variera från låt till låt. Sprang i trettio minuter utan problem så det ska göras om! Jag fixade ihop en intervallslista så jag tänkte dela med mig av några passande låtar.  
Den här passar bra att börja med- lugn start och sen tydligt var tempot ökar, inte alltför snabba byten heller. Förövrigt en bra låt att springa vanligt till! 
Den här är lite samma grej, längre intervaller och häligt tempo. 
Den sista jag tänkt tipsa om skiljer sig från de andra. Tremor(som jag själv älskar) har ingen vocals och är big room house(tyngre drop). Den blev ganska jobbig att springa till men det är bra med lite utmaning, man får springa i ett högt tempo länge och sedan är det ganska korta "pauser". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback