Handels antagning

Vid tre tränade jag, har kommit in i en fas då jag har sprungit intervaller tre gånger på en vecka. Men jag tycker det är roligt! Den här gången tränade jag vid Ringen. Där hade de en annan modell på löpbandet, den var mycket enklare att ändra hastigheten på eftersom den hade en liten spak. Den stora nackdelen var att jag lyckades riva ner min mobil från hållaren två gånger(hur jag nu lyckades med det). 
 
På kvällen kom Sara över till mig så åt vi middag och lite andra godsaker. Pluggnördiga som vi är började vi kolla på antagningspoängen för olika högskolor och universitet. hjälp! Jag går ekonomi så det är självfallet att jag spanar på Handels och alltså WHAT. När man går ut gymnasiet kan man högst få 22,5 poäng men 2,5 av poängen är meritpoäng. Meritpoäng får man automatiskt om man väljer t.ex. matematik, engelska eller modernt språk(varierar beroende på linje).
 
Handels tar inte emot meritpoäng så där kan man alltså högst få 20 poäng. Antagningen från i höstas låg på 19,4! Det betyder att du måste ha A och några få B i betyg. Redan från första dagen spelar det roll hur man presterar eftersom alla betyg du får ppå gymnasiet räknas.Man blir smått deprimerad... Även andra skolor som vi kollade på hade superhöga antagningar så detta känns något oroväckande. :-) 
Antagningsstatistiken för Handels Business & Economics. 
 
Detta är SÅ typiskt mig, börja diskutera skola och sådant på sommarlovet.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback