Kända Collabs- Ummet Ozcan

De flesta har säkert ingen aning om vem denne herre är. Men om man gillar Dimitri Vegas & Like Mike kan man se att han gjort collabs med duon(t.ex. The hum och Melody). 
 Han är holländsk/turkisk dj på trettiotre år. Jag upptäckte honom första gången när han hade låten The Code med W&W. Den släpptes 2013 så det var precis när jag börjat upptäcka house musiken, d.v.s. inte bara lyssna på Swedish House Mafia och Avicii som spelades på radio. 
 
Från 2015's DJmag lista ligger han på plats trettiosex så han är inte lika känd som kanske Tiesto eller Martin Garrix. Men jag tycker hans låtar är väldigt bra och jag är intresserad hur hans Tomorrowland set blir. En del av hans set sänds live idag klockan 19:00 (svensk tid). 
 
Mina favoritlåtar av honom är iallafall: The hum(med Dimitri Vegas & Like Mike), Stars och The Code.  
En av hans låtar som har hängt i mina spellistor ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback