iPod- CD skivans rebirth

Jag hittade min mammas gamla iPod som hon köpte när den räknades som ny och modern. Den är ungefär femton centimeter lång och sju centimeter bred. Jag tackar de goda CD skive tiderna för de kan man ladda över till iPoden. Men CD skivan har tappat sin status och Spotify och Apple music dominerar musikstreamingen. Det betyder alltså att jag har populära låtar från 2012 och ABBA. Vi brukade köpa Absolute music ochnågonsiffra för att spela i bilen när vi åkte den långa färden till fjällen. Men även där har tekniken utvecklats, numera kopplar vi mobilen och därmed Spotify till bilen. Men det är lite mysigt att lyssna på "S.O.S" och Salem al Fakirs "Keep on walking".
Jag har gett CD skivornas låtar ett nytt liv, ett nytt kliv in i den tekniska världen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback