Solförmörkelse, rocka sockor och vårdagjämning

Mycket grejer på samma dag. 
Rocka sockor grejen hade jag inte hängt med på, såg massa bilder på olika strumpor och trodde först att personerna gjorde det fö skoj skull en fredag sådär. Men sen visade det sig att det skulle symbolisera att Annorlunda är bra (tror jag). Det var en lång story men om jag ska dra den här kommer blogginlägget bli flera sidor långt. 
På svenska timmen skulle det vara solförmörkelse så jag, Sonja och Maja var på skolgården och var rätt taggade. Maja var extremt taggad och hade tagit fram en Live stream från Svalbard(Island) där det tydligen skulle vara den bästa solförmörkelsen. I Sverige var det inte full solförmörkelse och det var dessutom molnigt så den var inte lika exciting som jag trodde.. Men jag väntade spänt på Livestreamen och de va cool att se på! Nästa sånt här tillfälle är ju 2039 så det är ju när jag är 39 år.


 
Resten av dagen var inte så händelserik men vi gjorde Amerikanska pannkakor och såklart var min grupp långsammast men det var gott, vi gjorde först pyttesmå söta pannkakor men sen såg vi att vi hade lite tid och gjorde enorma... Gott var det iallafall och vi hade glass och bär till. 

 
Gick sen på linsträning för jag ska skaffa linser men det gick ju inte så bra... Fick inte i linserna i ögat. jahopp så jag ska komma dit igen och försöka igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback