Skapande skola vecka~

Den här veckan har vi skapande skola då det innebär att alla i skolan gör något kreativt, vissa gör teater, nyhetsbyrå och vi i 9:an gör film.
Lärarna har gett oss Otroligt stor frihet då de inte tar närvaro och man får vara och spela in vart som helst.

Så i måndags gick jag, Emma och Josefine hem till mig och skrev vårt manus(man skulle skrivit manus v 9 egentligen hehe) men vi hann faktiskt med att skriva hela manuset den dagen. 
Vår film är om en stockholmare och en göteborgare och där har vi invävt massa dåliga ordvitsar och rim..

Idag trodde vi att vi skulle lyckats filma allting men vi hann med ungefär halva vilket var bra ändå . Vi tänkte att gör vi mycket de första dagarna behöver vi inte göra något torsdag och fredag.
Allt vi spelade in idag har jag då klippt till lite och satt på eftertexter och la till bloopers så vi har kommit en bra bit på vägen! :)
Så imorgon ska vi spela in sista delarna, en ska vi spela in vid Tele2 Arena så den kommer nog kräva mest tid. Vi hade tänt spela in på Stureplan men sen orkade vi inte... Hehe.
Vi ska även klippa och redigera men både de två ska sova hos mig imorgon så då har vi lite tid att klippa också.




Förresten jag klippte mig idag!!! Såhär långt var håret innan jag klippte mig och det hade blivit ganska långt.. :o hade inte klippt mig ordentligt på ett år så det behövdes trimmning. 
Klippte en decimeter så nu känns det jättekort men topparna känns väldigt tjocka och håret friskare. Sen växer de ut igen så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback