Två hästar på en dag!

I torsdags tog jag hand om både Matrix och Coffee så de skulle båda ridas också. 
Dagen startar inte jättebra då jag missar bussen så jag fick sysselsätta mig i en timme och hade ingen aning om vad jag skulle göra så jag tog hel enkelt tunnelbanan till Thohildsplan och tillbaks. Som en liten utflykt, såg iaf att Thorhildplans gymnasium låg väldigt nära tunnelbanestationen så det var ju positivt. 
 
Sen red jag ut på Coffee med Vendela, Goliats medryttare. Spände repgrimman på ett annorlunda sätt idag, som en blandning av crossunder och indianhackamore skulle jag väl säga. Hon funkar väldigt bra på det och är ändå tillräckligt starkt. Vi tog bara en mysig skrittrunda i skogen på ca 40 min sen va det nästa häst!
 
Hade planerat ett dressyrpass på Matrix så jag tog gummisnodd(en inspänningstygel), sporrar och dressyrspö(han blir gärna seg i dressyren) och vi jobbade på volterna, att försöka lösgöra honom och lite framdelsvändning och skänkelvikning. Mest jobbade vi i skritt men lite i trav, inte så mycket galopp dock. Stretig i höger sida men blev ganska fin i vänster sida!
Sen när jag skulle skritta av honom så tog jag av sadeln och även tränset och hade bara halsring. Vi red mest runt i skritt och jag tränade på att svänga, eftersom hästen inte har något på huvudet får man träna in så att hästen svänger med hjälp av skänklarna eller halsringen. Innan har Matrix haft lite svårt att svänga med hjälp av skänklarna men nu skötte han sig Jättebra!!!!!! svängde när jag bad om det, stannade, travade.. ja han var superduktig!! 
Jag tror det kan bero på att jag hade sporrar så då känner hästen av skänklarna mycket tydligare, kanske borde prova det på Coffee också! 




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback