Dagens ridpass

Idag började jag värma upp Coffee med hackamore och tänkte köra ett dressyrpass men sen efter att ha värmt upp kändes de inte lika bra med all snö och att hon inte bjöd så bra framåt så jag red upp till stallet och bytte till min repgrimma istället. Min repgrimma har metallringar på båda sidor om mulen men också på sidorna så man kan spänna repgrimman på många olika sätt(jag tänkte göra ett inlägg om det senare!). Men idag red jag som man oftast gör med en repgrimma och har tyglarna under hakan och använder sig utav neckreining. 
 
På ridbanan låg det redan upphöjda bommar så jag började trava och galoppera över de några gånger, allt eftersom höjde vi de och tillslut låg de på 70-80 cm tror jag! De flesta av Coffees medryttare brukar inte hoppa henne så hon verkade superglad att få hoppa. Hon hoppade superfina språng men vissa hoppade hon ett galoppsteg tidigare än jag väntat mig så då kom jag efter lite, men det syns faktiskt på bilderna att hon tog stora språng! ;) det är vid såna här tillfällen jag tycker det är väldigt bra med bettlöst för då rycker man inte hästen i munnen. 
 
 
Elin som har Ljosar fotade när jag hoppar så jag tänkte visa lite bilder. Om ni vill läsa hennes blogg så är den häär! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback