21 feb

Min första dag jag skulle ta hand om Matrix, för er som inte läst innan så ska jag ta hand om Matrix(min kompis ponny) när hon är bortrest. Så jag ska ta hand om honom 21, 22, 24, 26 och 28 februari!
Min pappa följde med till stallet och jag körde en mjukstart eftersom det var första dagen jag hade Matrix. Matrix är ju en ganska speciell häst och ena dagen kan han vara superpigg och andra dagen hur seg som helst så det är inte lätt vilket träns man ska välja, om han är jättelugn och seg kan man välja ett bettlöst/mildare alternativ och är han pigg och stark kan det vara bäst att ta bett/pelham. 
 
Så idag för att ta något mellanting valde jag tredelat bett och så tog jag bort nosgrimman så han kunde få ganska fritt. Vi tog det det väldigt lugnt och bara skrittade, vi red till min Flaten stuga och sen vände som tog ca en timme. Han skötte sig superfint och valet av bett var nog bra. 
Att jag kallar det min Flatenstuga är för att i 7:an åkte min grupp/klass dit och sov över ett dygn. Det var som en liten miniklassresa som var väldigt rolig och där sov jag inte heller mycket. 
Första gången jag red dit så välde alla minnen upp från när klassen upp där :3 
 
 
Matrix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback