Nya tag

Haft en rätt stressig helg då vi skulle skicka in en video om våra morgonrutiner på spanska. Man tror det är hur enkelt som helst men det tar tid! Först fixa manus, sen spela in och sist klippa. Idag på spanskan gick vår lärare igenom kriterierna för E, C och A och inser direkt då att min video inte låg på någon hög nivå så jag måste nog ändå göra om den... :c 
 
Imorgon ska vi orientera ute så det ska bli skönt att få komma bort från alla lektionerna ett tag. Iår fick vi faktiskt orientera två(av säkerhetskäl) så jag ska orientera med Josefine! Har blivit lite utav en tradition då vi orienterat tillsammans sen 4:an/5:an, det som är bra att vi båda ligger på ungefär samma nivå så det blir inte så att en person gör hela jobbet.
 
Eftersom jag inte bloggat på ett tag kan jag berätta lite roliga saker som hänt de senaste dagarna:
I torsdags hjälpte jag till med Coffee, en 19 årig D-ponny som står på Klaras stall. Det var superkul att få ha lite frihet att man inte behövde stressa så mycket(som man behöver göra på ridskolan) och bara för att hon var 19 år var hon inte lat! Coffee var väldigt pigg och framåt och absolut supersnäll att hantera så det var jättetrevligt. 
 
När vi ändå pratar hästar kan jag berätta att jag håller på att leta medryttarhäst, det är allt annat än enkelt. Jag kollar på flera olika hemsidor och antingen behövs det bil, hästen är unghäst eller så står den alldeles långt. Jag är egentligen inte så jättekräsen utan jag skulle kunna tänka mig att vara skötare på en shettis också. MEN jag ska inte ge upp för det! Jag hoppas förstås att någon i Klaras stall behöver medryttare så vi skulle kunna rida tillsammans men det verkar inte aktuellt just nu. 
Madera

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback