Tömkörning

Jag har gjort två roliga saker i helgen, den första är att jag åkte med Klara till Orhem för att träffa Madickens ägare för jag hade sagt att jag var intresserad av att bli medryttare(eller köra) på henne. Så jag träffade ägaren i lördags och vi pratade och sen fick jag prova att köra henne och det var roligt. Jag ska ha henne måndagar och lördagar på ojämna veckor och hon sa även att jag fick gärna träna från marken(vilket jag gör gärna!) och iprincip allt förutom att rida henne. ;) Men det är ju för hon är 86 cm i manken. 
Sen på lördagen sov jag över hos Linda som jag känner via ridlägret och hon gillar också Twilight. Så vi hade Twilightkväll och såg Twilight och Eclipse, vi hade tänkt se alla filmerna men hann med två. Snabbt. 


Jag och lilla Madde! 

Idag hade jag omprov på Reflexiva verb så jag och Klara missade bussen vi tänkte ta, synd för det blev mindre tid i stallet. Vi fixade med hästarna och sen hade vi inte så mycket tid så Klara red barbacka i repgrimma och jag tömkörde Madde lite på banan, efter en stund introducerade jag klickträningen genom att klicka när jag berömde och gav godis. Så jag hoppas att hon snart förstår att ett klick betyder "bra" eller "rätt" men sen gjorde jag lite lättare övningar som följa efter mig, stanna osv som funkade bra. :) 


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback