Madde 20 okt


Bild från igår(hon ser inte så glad ut dock...) 
Igår så körde jag Madde "Ekuddsrundan" som har bra travvägar och vagnen kommer fram där också. Jag har kollat med Madickens ägare och hon tycker det är ok att jag håller på med NH/bettlöst med henne, så igår provade jag att köra i grimma och det funkade bra. Hon lyssnade lika bra som med bett så jag ska troligtvis fortsätta köra i bettlöst. Det som är bra är även att ifall en olycka skulle ske skadas hon då inte i munnen. :)
Men efter höst ska jag köpa hem rep så ska jag försöka mig på att göra en repgrimma till henne och så ska jag pyssla ihop ett bettlöst träns till henne. Jag kan visa bilder på det sen.
Efteråt var vi lite på banan och jag provade att longera henne lite, hon var något ofokuserad eftersom vi hade kört ett tag men hon var också rätt envis! När jag skulle longera testade hon mig att stanna och stå still men sen "vann" jag över henne så jag fick henne att trava runt mig men jag får träna på det lite mer. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback