Varför köpa när man kan göra egna?

I lördags så fyllde jag på med ännu mer rep och lite knäppen och sådant. Jag och Hanna gick in till Plattan där vi gick in på Clas Ohlson och köpte 30 m blått 9 mm's rep. Sen var vi inne på Hööks där jag köpte ett par benreflexer som jag hade tänkt ha på Coffee men de var alldeles för små så jag får gå och byta dem, såg i måndags att hon redan hade benreflexer. Men vi ska troligen ändå köpa strykkappor i reflex eftersom de syns bättre och är smidigare att sätta på. 
 
Så på lördagkvällen satt jag med mina rep och pysslade och knöt(väldigt avslappnande) och kom på att jag blev lite sugen på att göra ett egen indianhackamore, så jag sökte upp en bild från internet och knöt en själv bara. Faktiskt inte så svårt men det var svårt att få till storlekarna då man fick gå helt på ögonmått. 
Slutreultaten blev en repgrimma(med ringar på sidorna) och ett indianhackamore till Coffee och repgrimma, tömmar och indianhackamore till Madde!



Jag har även kommit på att ifall jag skulle köpt en repgrimma/ett indianhackamore skulle det kostat ca 100/200 kr och nu kostar det bara ungefär 30-40 kr. Plus att ifall man gör själv kan man få de mått och önskemål man vill. 
 
Provade allting sedan i måndags och allt passade, Madde fick tömköras i indianhackamoret och fick stå i stallgången med sin nya repgrimma. Eftersom Rebecka följde med Klara till stallet var vi bara på ridbanan och jag provade att rida i repgrimman där. Innan så hade jag frågat ägaren om hon tyckte det var ok om jag red i repgrimma och hon sa att hon aldrig hade haft en repgrimma så antar att hon inte var riden i repgrimma förr. 
Men det märktes inte alls! Hon lyssnade super bra på alla hjälper, kunde neckreining(dvs. styra hästen via tryck på halsen) som hon ridits så varje dag, stannade jättefint... Himla duktig var hon!! Troligtvis kommer jag rida mycket på repgrimma framöver. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback