"Fenja rundan"

I lördags åkte jag och Klara ut till Orhem vid 12 tiden. En ev ny medryttare till Matrix kom för att träffa Klara. Så då visade Klara runt i stallet och allt som en medryttare bör veta och sen fick hon även provrida honom, både på banan och ute i skogen. 

Medans hon höll på att provrida tömkörde jag Madde och provade lite olika sätt att fästa tömmarna på. Jag brukar oftast fästa i metallringarna man har när man kör men nu provade jag att fästa på sidorna och även nåt "graman" sätt men de funkade inte lika bra. Den dagen hade jag även fäst snabbknäppen på tömmarna så det gick smidigt att knäppa av så jag växlade mellan första sättet och andra. Jobbade mest i skritt på banan, provade på lite volter och så men eftersom hon bara rids av yngre går hon inga riktiga dressyrpass. 

Sen tömkörde jag i skogen också, vi provade en ny runda som vi kallar för Fenja rundan. Supertrevlig runda med fin utsikt och var även lite längre än Ekuddsrundan ifall man vill rida/köra/promenera lite längre. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback