Tisdag~ Saw

Jag glömde skriva om gårdagen men det hände inte jättemycket igår, vi såg filmen 'The day after tomorrow' som är en katastrof film.På eftermiddagen hade vi en väldigt lång håltimme så då gick jag hem och såg klart 'Saw 2' och såg sedan 'Saw'.
De är skräckfilmer/thriller men de är inte sån typ av skräckfilm jag blir mest rädd av, jag tycker det är obehagligast när någon/nåt hoppar fram. De här filmerna var mer obehagliga och mer blod i än tex Paranormal Activity. Fast jag kan erkänna att när jag såg de kollade jag upp vad som skulle hända(för jag var så nyfiken).


För de som inte hört talas om Saw filmerna kan jag berätta vad den första handlar om. (SE DEN INTE OM DU ÄR KÄNSLIG FÖR BLOD OSV).
Filmen handlar om doktorn Lawrence och fotografen Adam vaknar upp i ett badrum där de är fastbundna i fotbojor. De båda hittar varsitt kasettband i sin ficka och där får de instruktioner vad de ska göra i "spelet". Lawrence får som uppgift att döda Adam innan klockan 6 för annars dör hans familj och Adam får som uppgift att fly därifrån. Man får även se flashbacks från andra "spel" där det varje gång går ut på att genomlida något psykiskt/fysiskt tortyr för att överleva.
Sen händer såklart massa olika saker och de 6 andra Saw filmerna är i liknande med olika personer och fällor osv. De är faktiskt väldigt genomtänkta och man tror att man förstått allt så kommer ännu en vänding.
Amanda Young, Man får se henne i flashbacksen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback