Söndag~ Dressyrtävlingen

Jag har helt enkelt inte hunnit skriva om hur det gick så jag skriver det nu istället. :) 

Jag gick upp rätt tidigt på morgonen för att slippa stressa så mycket. När jag kom till stallet hade vi samling klockan 12 och då hade vi lite teori där dem berättade hur man skulle göra och vad domaren kollar på när dem bedömer. 
Jag startade rätt så sent så jag hade lång tid på mig att fixa Robin Hood, så jag knoppade, ryktade och passade in tränset på honom. När vi red på framridning var han ganska seg så jag hade spö då, vanligtvis håller vi på en timme och sen är han mjuk men nu hade man bara en kvart så då var det lite jobbigare. Han hade inte släppt helt men jag tänkte att jag skulle satsa mer på vägarna än formen. 
 
När jag red programmet(jag red LC:1) så försökte jag fokusera på att rida ut i hörnen noggrant, när vi gjorde övergångarna vart han så seg så han nästan stannade.. 
 
Tydligen så lönade det sig att vara noggran med vägarna för jag vann! :D Jag blev jättechockad faktiskt, det var så många andra bra som fick så bra kommentarer om att dem skulle vinna och så. Jag är superglad och det är också kul för att Lovisa(som hade Gabor) och jag pratade om att det kunde gå helt galet för oss eftersom vi hade "nybörjarponnysarna" och att ingen annan ville ha dem. Sen kommer jag liksom 1:a på Robin och hon 2:a på Gabor! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback