Torsdag 16/1 - Dagens ridpass

Dressyrlektionen blev på Gilbert vilket var lite förvånande eftersom jag har inte ridit honom för Lillis nångång men Mira som alltid brukar ha honom var inte där.
Jag red honom väldigt ofta(tror det nästan var ett helt år) år 2011 men sen har jag inte ridit honom på väldigt länge så det var intressant att se hur han känns och går nu. 
Han var fortfarande mjuk men han har blivit betydligt segare, man fick lägga till spöt några gånger så han fick igång traven ordentligt. Det som jag tyckte var synd är att hans steg har kortats upp och ibland kunde han få små ponnysteg.. Men förövrigt tycker jag att han är mjuk, sammarbetsvillig och lyssnar rätt bra på skänkeln.
Det var kul att få rida honom igen! :)

Har ingen bild på Gilbert på mobilen för tillfället så ni får nöja er med en bild på Madera. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback