Fredag~ finally

Äntligen är det fredag, denna vecka har vart stressig för vi har haft både NO prov och Spanska prov. Idag gjorde vi ett läsförståelsetest på svenskan vilket inte var så jobbigt och sen höjdes jobbighetsnivån successisvt.
 
NO provet fick man fortsätta skriva på och det slutade med att man blev mycket stressad då den andra gruppen glatt(eller mindre glatt) kom inspringande och ville skriva sina prov. Jobbigheten slutar på topp när vi har idrott, först har vi "knasboll" som går ut på att två lag ska skjuta på varann, sedan fortsatte vi med "drottningboll" då man är två olika lag på två olika planhalvor. Två personer från varje lag får ställa sig på en bänk på andra sidan rummet. Det går ut på att alla i lagen tillslut ska stå på bänken och för att komma till bänken måste man passa till någon som står på bänken.
 
Jag som då kanske inte har det som min starkaste sida satt jag väl lite i klistret. Som jag förväntat mig slutar det att jag och två andra killar är kvar på planen medans alla andra i vårt lag står på bänkarna. Killarna beslutar sig att få över mig eftersom det blir otaktiskt att ha kvar mig sist (och de har de helt rätt i) så de ger mig sisodär 20 chanser för mig att passa, men icke sa nicke. Bollen vill inte hamna i någons händer utan den vill hellre vara bakom madrasserna. På något konstift sätt lyckades jag tillslut men vad händer då?
Jo, jag ramlar av bänken (och då får man gå tillbaks) så det var liksom jippie vad kul! och de tyckte de två killarna också... Proceduren upprepas och det som händer är att jag lyckas täcka min egen lagkamrat och han gör detsamma och att bollen vi har flyger ut genom fönstret.  Dagens roliga lilla händelse. 
Läraren fick sedan bryta spelet för det gick så segt...
 Och glad alla hjärtans dag också! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback