Julritt

I onsdags hade jag och Klara vår efterlängtade julritt, Klara klädde Matrix i så mycket rött hon kunde finna och jag flätade in glitter i Coffees man och svans, så vi begav oss i iväg runt Flaten på hästarna. Vi red i ca 1 h 15 min och jag red Coffee på hackamore men jag tror jag kommer använda mig av det mer på banan och ha repgrimma i skogen då jag inte tycker det behövs hävstång på Coffee ute. Sen när man är ute svänger man och ställer inte lika mycket som när man rider dressyr,  och med repgrimman är det rätt svårt att ställa med så då passar det bra. 
Blev en hel del ridning för mig för den senaste tisdagen så tog jag hand om Matrix åt Klara och Matrix var något envis men blev sen rätt lydig och han kunde lämna stallet utan problem! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback