Fredag och Lördag

I fredags var det julavslutning!
Först julgröt i skolan, sen ett väldigt bra julspel och sist vår klassiska musikquiz! Blivit lite utav en tradition att min mentor sätter ihop en musikquiz och så sitter man i sina mentorgrupper och kör. Min mentorgrupp brukar komma rätt okej men denhär gången kom vi sist... De hade jättemycket 80-tals låtar som ingen visste, hade det vart house hade vi vunnit tror jag. Vi har nämligen två som är jättebra på det, men det var så typiskt för det kom låten "Bad" - David Guetta som jag tror de flesta hört men det är inte bara David Guetta utan också Vassy och Showtek men vi glömde att Showtek också var med fast vi visste att de var med, även jag. 
.
Sen fick vi även våra betyg, höjde mig i några ämnen och sänkte mig i några men mest arg blev jag över mitt slöjd betyg som jag blev sänkt rejält utan några som helst förvarningar! (vi hade även vikarie så jag tycker inte man ska kunna bli sänkt då) Men vi ska prata och maila om det!
Men vi släppte betygen bakom oss för stunden för jag, Josefine, Emma och Astrid skulle gå till Starbucks och fika! Jag tog en brownie och en varm choklad och vi hade det supertrevligt! Vi satt där i ungefär 2 timmar och snackade och jag är verkligen jätteglad att jag återupptog kontakten med Josefine och började umgås med dessa trevliga personer! 


På kvällen kom Klara för att sova över och det är verkligen skönt för jag och Klara har känt varann länge och vi har alltid roligt ihop. Vi såg på Gossip Girl, jag fick mina presenter, vi gjorde små pepparkaksstugor och pyntade de. 
 
Lördag 

Min födelsedag!!! Så på morgonen fick jag öppna min födelsedagspresent. Jag fick en MacBook Air!! Den är väldigt lätt och smidig vilket gör att jag enkelt kan ta med den till skolan och den är jättebra!! Netflix och Youtube blir mycket snabbare och bättre att se på, iCloud funkar nu och vi förde över allt från förra datorn till den här datorn så jag har alla bilder. Sen vid 12 tiden åt jag och Klara på donkis innan vi åkte till stallet. Körde en väldigt pigg Madde i ca 1 timme. 
På kvällen var jag jättesugen på godis men vi hade inget hemma så jag gick till Coop klockan halv 10 och när jag står inne på Coop kommer jag på "nämen ICA har ju bättre godis" så då går jag till ICA och köper mitt godis, på dessa trettio minuter hann jag se 7 stycken från min klass... whuut? hänger alla vid ICA en lördagskväll?
 




 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback