För mycket skritt

Idag var en väldigt händelserik dag!

Gick upp relativt tidigt idag för att hinna med en buss som skulle gå klockan 09.40. Jag och Klara hade planerat upp en liten ritt med några andra i stallet så skulle vi fika tillsammans efteråt, tanken var att vi skulle ta det väldigt lugnt eftersom min mamma följde med och gick med Madde. Eftersom Madde går ganska långsamt och vi hade lite problem med att Ljosar(en av ponnyerna) hade väldigt mycket snö i hovarna fick vi vänta in mycket och är det något som Coffee absolut inte klarar av är att stå stilla. Så under den tiden man sto stilla taggar hon till sig och vill både fram och uppåt. Så första bocksprången hon bjöd på var när vi hade stått stilla och så börjar de andra hästarna trava så det är klart Coffee vill ikapp då så hon gör en rad bockningar. Ganska oförberedd men jag höll mig kvar! 
Men när vi kom till ett fält så fanns det några små stockar(ca 20 cm) som vi tänkte trava över och när vi kommer till en öppen sträcka börjar Matrix lyfta och galoppera iväg och då hänger Teddie på och börjar bocka och det gör såklart Coffee då också. Det var några rejäla bocksprång så efter kanske fem stycken ramlade jag av, jag tror det var för att jag inte drog upp hennes huvud också.. som jag borde gjort. Men hon var svårare att sitta på för hon bockade gång på gång medans Matrix gör pauser emellan. 
 
Men eftersom vi red så lugnt(förutom allt brallande) så red jag och Klara ut en runda igen, vi utforskade lite nya vägar och vi lyckades hitta stället jag och min klass var ett dygn i 7:an, alla minnen kom tillbaka då. Matrix och Coffee var lugnare då och Coffee lyfte inte eller bockade men hon var rätt pigg ändå. Sen läste jag i Coffees kalender att hon bara skrittat de två senaste dagar... :o
Men jag tycker det är mycket roligare att rida såna här ponnyer än såna som gör precis som amn säger för då blir det ingen utmaning. ;)


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback