Sörmlandsleden med klassen

Idag började vi halv 9 och åkte till Gullmarsplan där vi tåg en buss till Nyfors vilket tog en halvtimme. Inte så lång fast det kändes som 45, jag fick nog sämsta stället att stå på. Det var trångt(kanske för vi tog upp 70% av bussen) och jag hamnade ståendes längst bak (där det sitter personer som man helst vill slippa ramla in i) så jag höll så hårt jag kunde i den lilla stången. ;)


När vi väl kom dit hittade inte vi själva leden så vi gick runt lite men sen hittade vi själva leden, den första halvtimmen gick bra men sedan började de bli alltför stora luckor och jag gick nästan först så när vi insåg vi att vi tappat bort resten fortsatte vi för vi tänkte att de skulle komma ikapp. När de sedan ringer och säger att de gått fel och var väldigt långt efter oss fortsatte vi utan dem. Vi var ungefär 25 personer kanske som gick den uttänkta vägen(som blev 14 km) och efter MYCKET backar, stenar, rötter och ansträngningar var vi framme på busshållplatsen!! Bussarna gick bara 1 gång i timmen och vi hann, problemet var att vi hade inga busskort för de hade de andra.... -.- Medan vi väntade så kom flera andra också så jag gissar att vi var väldigt utspridda. Vi tog bussen iallafall med lite förklaringar för busschauffören och sen kom vi hela vägen hem. Jag är trött i benen, fötterna, tårna och allmänt slut. 
Antagligen sista gången vi promerar med klassen. :)) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback