Läsvärd blogg- nytt hästtänk

Det var ett tag sen jag skrev något annat än min vardag(i brist på tid) så nu tänkte jag göra det. 
 
 
Den här bloggen hittade jag via Olines(som hon då heter) instagram, jag hittade av en slump en av hennes bilder. Hon hade en sån otroligt fin bild med sin häst på en blomsteräng, så då gick jag in på kontot så läser jag om hennes speciella hästtänk. Jag fortsätter läsa vidare på hennes blogg och man blir väldigt inspirerad av det!
 
Det speciella hästtänket hon har är att hon tror på en relation mellan häst och människa utan våld, tvång och dominans så rider bettlöst och barbacka, delar dominansen mellan henne och hennes häst Vitnos. Hon använder inte heller skänklar så hon använder rösten när hon ska skritta, trava galoppera eller göra halt. Jag har läst om många som rider bettlöst och barbacka men inte hört talas så mycket om att man inte använder skänklarna alls.
 
Eftersom jag rider på ridskola och inte har egen häst/medryttarhäst är det svårare att genomföra liknande saker men det kan vara bra att ha i åtanke. Jag har även ridit och hoppat i repgrimma(bettlöst) så lite har jag testat. 
Skulle jag ha en egen häst skulle jag nog träna mycket natural horsemanship så att jag skulle kunna rida min häst i repgrimma/halsring och barbacka. 
I sin blogg har hon skrivit några inlägg om hennes tänk så ni kan läsa mer där. 
 
Hennes blogg: www.olinesverkersson.blogg.se 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback