Nyckeln

I Fredags (15 November) kom den efterlängade Nyckeln ut men då vi har haft mycket prov har jag inte hunnit köpa den förräns igår. Jag använde mitt presentkort på 300 kr jag fick i konfirmations present och det var värt det! 
För er som inte har talats om Nyckeln är det den sista boken av Engelsfors trilogin(Cirkeln, Eld & Nyckeln) och det är då slutstriden äger rum och man får svar på många frågor. 


Det var också därför jag inte bloggade igår eftersom jag läste då.. Heh. :)
.
Idag har vi haft en hyfsad händelserik dag, på morgonen hade vi NO labb där man skulle testa  olika alkoholers(Metanol, Etanol, Glykol & Glycerol) lukt, löslighet i vatten och om de var lättantändliga. Jag gjorde den med Ada och Filippa, det gick rätt bra förutom att vi råkade välta provrören.... 
Sen hade vi svenska och då ska vi spela in podcasts i grupper och då skulle man helst vara 3-4 för att samtala 2 var mycket svårare och jag och Ada var bara 2 så då hoppade vi in i en grupp med killar som var 4 personer och det funkade rätt bra. De hade ganska mycket idéer om vad vi skulle prata om vilket jag och Ada inte hade så det var bra. Vi ska iallafall prata om Svensk/ Amerikansk Rap och Hiphop och hur de använder slang i sina texter och om det beror på att var de bor, ålder osv.. 
Däremot vet jag inte vem Nääk är typ och inte Wu Tang Clan(förutom att Grönan behövde stänga Entréerna för de blev fullt när de va där) så jag får nog söka upp det lite.. 
Nu ska jag fortsätta läsa och sen ska jag dammsuga(för det har jag inte gjort på år och dar känns det som) och rensa ut kläder som är små och så. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback