Luciaa

Hej!
Just nu är jag vid Medis tunnelbanestation och ska åka till stallet för att rida. :D
Det var även Lucia träning för första gången och vi blev indelade i sopran och alt och jag tog sopran för de fick sjunga melodi på låtarna och det är lättast. Dock slutar Lucia träningen 16:30 men jag får gå tidigare eftersom jag annars inte hinner till stallet men det blir lite stressigt. Och tåget är försenat också.. -_-  (Lite stresspanik!)
Ett inlägg jag försökte göra innan jag skulle till stallet men det gick inte då. 
Jag red iallafall fina Foxy och det gick rätt bra idag. Vi tränade på att rida 'öppna' * på kvartslinjen och Foxy är rätt ung och inte så van men jag tyckte hon gjorde bra och försökte så gott hon kunde! :) 
Däremot i galoppen bet hon tag i bettet och blev stark så där behövde man lirka/röra mycket på bettet. 
Foxy måste tyckt ridpasset var jobbigt för hon blev jättesvettig på halsen, bakom öronen och under sadelgjorden så hon borde nog klippas igen. 
Öppna* Det är en samlande dressyrrörelse där hästen är böjd och innerbak och ytterfram ska gå i samma spår, så det blir 3 spår. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback