Glömde att skriva...

Att jag red Foxy i torsdags, hann precis eftersom jag åkte till Gullmars och bytte till Tvärbana men jag tyckte hon skötte sig bra. Hon hade bra framåtbjudning mestadels, var lite mjukare att ställa och försökte så gott hon kunde när vi gjorde öppna*. Eftersom hon är rätt ung och orutinerad har man inte lika höga krav på en ungponny än en van lite äldre ponny. 
Men hon blev rätt stark och bet tag i bettet när vi galopperade för jag tror hon tyckte det var ganska jobbigt, hon blev svettig på halsen, bakom öronen och hela magen när vi hade ridit klart. 
*Öppna är en samlande dressyrrörelse där hästen går böjd i tre spår och har sitt innebak och ytterfram på samma spår. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback