Dressyrpass 21/11- Faramir

Tog dressyrpasset i ett eget inlägg eftersom det blev så himla långt inlägg annars. ;)
.
Red dressyr pass på Faramir vilket var lite konstigt, jag tror också jag är på gränsen för att vara för lång för honom..
Jag tycker han är rätt jobbig att rida eftersom han tar så små steg i traven så den blir jätteskumpigt och hans galopp är nån halvdan blandning mellan trav och galopp.. 
Han flyttade rätt bra i skänkelvikningarna men eftersom han trav är så jobbig så spände jag magen j sen gjorde galopperade vi väldigt mycket på slutet. Vi tränade på att ha hästen i galopp och sen vände man snett igenom och vid första kvartslinjen skulle man bryta av till trav och vid den andra kvartslinjen skulle man fatta ny galopp, sedan gjorde vi också att man skulle galoppera och sedan vända snett igenom från mitten av långsidan istället och sånt.. Faramir är nog inte den lättaste ponnyn att göra dedär olika galoppövningarna på menmen.... 
Anledningen till att vi gjorde de lite udda övningarna jag aldrig testat på förr var för att några i min grupp ska vara med i PCH(Ponnycupen) i dressyr och där skulle man galoppera så tydligen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback