Varm choklad

Tänkte göra lite lite varm choklad med vispgrädde, lite mysigt och harmoniskt som man ser på alla bilder. 
Fick en söt gräddsprits man kan ha när man gör tex cupcakes så jag tänkte testa den. Självklart behöver man grädde till det så jag stog och vispade för hand faktiskt. Dagens träningspass, nä skoja bara. 
Sen skulle jag värma mjölken.. Det märks att jag inte brukar värma mjölk(jag värmer ju mest vatten till teét).... Mjölken började först bubbla lite smått och sen liknade det grädde och swoosh det blev översvämning på plattan.. 
Det gick bra iaf. :)
Jag var duktig och fotade hela arbetsprocessen... Utom när det svämma över.

Såhär ser spritsaren ut och dess tillbehör.

Nu ska jag skriva rent protokollet från elevrådet och skicka till rektorn. Jag blev vald som sekreterare, rätt skönt att hålla på med något och så. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback