Valackerna på sommarbete

Påväg hem från landet tänkte vi åka förbi Pennningby och hälsa på valackerna som står på sommarbete där. Hade fått en vägbeskrivning men vi lyckades åka för långt ändå. Efter 1,5 h hittade vi stället. 
De stog i en väldigt stor hage och när vi kom fram hälsade jag först på en häst som inte kom från Enskede och sen gick jag runt och hälsa på alla. Vissa mer och vissa mindre eftersom några ville hellre äta gräs än att bli klappad. 
Mest gos fick nog Phantom och Krut, Phantom för att han kom hela tiden och Krut för jag gillar honom rätt mycket. :) De verkade trivas rätt bra, de flesta var rätt smutsiga och Krut hade hunnit klia av sig manen.. :C
INGEN FÅR TA MINA BILDER UTAN ATT FRÅGA FÖRST!
Det var iallafall jättekul att hälsa på dem och jag tyckte det var värt den 1,5 timmes felkörning!  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback