Boktips- Cirkeln


Boken Cirkeln har runt 400 sidor men när man väl börjat vill man inte sluta :D
Det handlar om 7 personer som lever i en stad som heter Engelsfors.
Det är Minoo, Elias, Vanessa, Linnea, Rebecka, Anna-Karin & Ida som det handlar om. Alla går i samma gymnasium men är inte bra vänner med varann. I varje kapitel så är det utifrån en annan person så det kan vara först Minoo sen Ida liksom.
Det riktigt spännande och bra börjar inte direkt, kanske en fjärdedel av boken. Men sluta inte läsa för det!
Det händer när månen blir konstigt blodröd så förs dom till folkparken mitt i natten...
.
Jag tycker den var jättebra och det är en trilogi så det kommer fler. Den andra boken kommer i April tror jag!
Jag ger 5/5 Den är rätt tjock men ganska lättläslig text :)

Kommentarer
Kommentar av: sabrin

är den läskig?

2012-03-21 @ 20:57:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback