Wirsbo Ridläger

Kommer inte ihåg precis vilken dag sakerna hände men ungefär.  Var där Söndag-Lördag.
Schemat varje dag var ungefär såhär:
07.00- Vakna, ta in hästar äta frukost.
09.30-Första gruppen rider dressyr/hoppning i ridhuset/paddocken.
10.30- Andra gruppen rider dressyr/hoppning i ridhuset/paddocken.
12.30-Lunch.
15.00-Första gruppen rider ut.
16.00-Andra gruppen rider ut.


Vi kom dit på söndagen klockan 3 och då fick vi provrida hästarna och jag fick då Derby. Han är en 9 årig valack skimmel på 141 cm.
Han var pigg och mjuk så han var lätt att få på tygeln.
 

Dom roligaste dagarna var onsdag och torsdag så berättar dom istället.
Måndag:
 
Markarbete med volter och bommar på eftermiddagen.
 
Tisdag:
Red ut på morgonen och hoppa på eftermiddagen. På bilderna har han gummiusnodd när jag rider men det var för han hade nåt med knät.
Onsdag:
Vi hoppade på morgonen så hoppade och på eftermiddagen så badade vi med hästarna! 
Jag ramlade av två gånger xd Första gången börja han galoppera i vattnet och andra gången snubbla han så han fick vatten i öronen så han tappa balansen. Då såg han ut som Dumbo för han  doppa hela sig själv ♥
 
Torsdag:
Först red vi dressyr. På eftermiddagen red vi barbacka  och det var jättekul!! Derby var supermjuk i sin trav och allt och vi hoppa barbacka! :D Vi hoppade 40 cm! Jättekul :D
Fredag: 
Hoppade (hoppade jättemycket) och på eftermiddagen tränade vi till vår kadrilj som vi skulle rida på uppvisningen. Jag och Josefine red först. 
Lördag:
Fixa sina hästar fina sen kom föräldrarna klockan 10 och då red vi kadriljen och hoppade bana. Jag hoppade 60-70 cm.
 
 
 

Kommentarer
Kommentar av: Nicole

Jättefina bilder du har tagit!

2012-07-01 @ 20:48:27
Hemsida/blogg: http://Nickis.Blogg.Se
Kommentar av: Josefine

Ja det gjorde du men det är Rapunsel inte Razze?? Sen vet jag inte om det var du eller mamma/pappa som fotade. men det var nog du eftersom jag inte har dom bruna ridbyxorna!!!!!!!!!!!

2012-07-02 @ 20:09:04
Hemsida/blogg: http://josefinelundquists.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback