Hur jag gör en header steg-för-steg


I den här guiden ska jag göra en header till Amanda(ponnyupptagen.blogg.se)
Detta gör jag i photoshop cs5 men går säkert att inspireras med paint osv :D
Först öppnar jag upp en "bild"(Nu i guiden kommer denna "bild" kallas Storbild) där jag kommer sätta in alla småbilder. --->
Sen öppnar jag upp en bild som jag sedan ska ha med.
Sen redigerar(tex beskär)jag bilden  och klistrar in ungefär där jag vill ha den i "Storbilden"
Så gör jag med alla bilder jag vill ha med.
Med denna under gjorde jag den elliptisk formad.
Den rosa ramen, glansen i texten osv gör jag här i den där menyn.
Nu är headern alltså klar och kommer den är till Amanda!! :D
Hoppas ni blev nöjda med inlägget, kom gärna med förslag om ni vill ha fler designtips :)

Kommentarer
Kommentar av: Jessikao

sv: hahaha wut? nej vi har vanliga stolar :p

2012-02-20 @ 17:41:49
Hemsida/blogg: http://persiiika.blogg.se/
Kommentar av: camilla

kostar photoshop cs5 ?

eller är jag weird ? ;)

2012-02-20 @ 18:21:23
Hemsida/blogg: http://camme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback