PIXLR

Detta ingår i 'Tips' kategorin men har ändå med design att göra ;)
Idag tänkte jag tipsa om en GRYM sida, särskilt som tyckte om Picnik.com(har lagt ner) så finns det en gratis redigeringssida som heter Pixlr.com :)
.
Den är VÄLDIGT lik Photoshop som då har testat båda ;) Bara man lär sig går det går det att göra mycket! Kaaancke inte lika mycket som Photoshop men ändå JÄTTEBRA! Är rätt annorlunda från picnik hur man gör men man lär sig ;)
.
Man kan tex göra transparenta headers där (dvs genomskinliga) och det är praktiskt för då kan man byta bakgrund smidigt. Man kan även lägga på effekter, och man kan ställa in språk. Som svenska och då är det lättare att förstå.
Den här har jag gjort på pixlr och min header!
Så bara att prova nu!!! :)

Kommentarer
Kommentar av: Li

Kan jag få ta sunlight bilden jag ska ej legga upp den på bloggen bara hänga upp den på väggen:)

2012-04-20 @ 20:37:06
Hemsida/blogg: http://sunlightdione.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback