Gör animering på photoshop!

Jag har då alltså photoshoop cs5 men tror det är rätt lika ;)
Delar upp det i två delar för att spara och ladda upp är rätt svvårt ;)
.
GÖR ANIMERINGBILDEN
1. Bestäm hur du vill ha animeringen (i mitt fall blir det en bild som sedan byter till en annan bild med text).
2. Öppna upp bilderna och ta bort "låset" nere i hörnet. Se bild.
3. Tryck (Fönster>Animering) och då ska det komma upp att det finns små... Vad ska man kalla det, rad. Se bilden.
4. Redigera och fixa hur du vill at "moment" ett ska vara.
5. När du är klar med första bilden trycker du på den lilla rutan(SE BILDEN NEDANFÖR!).
6. Flytta över den andra bilden du vill ha och redigera.
7. När du är klar med båda bilderna ser du att det står '0 seconds' där klickar du och så ställer du in tid hur lång tid bilden ska vara. Tex om du har 0,5 sekunder blir det såhär: ---->
SPARA DIN ANIMERING OCH LADDA UPP PÅ BLOGG.SE
8. När du sen ska Spara ska du spara på 'For web & devices' .
Då om du vill publicera bilden på bloggen i ett blogg inlägg ska du kolla hur stort du laddar upp vanliga bilder. Jag laddar upp i 600 och därför sparar jag animeringsbilden i 600 bredd. Kom ihåg även att spara i GIF! Blir sämre kvalite än vanliga bilder menmen...
När du sen laddar upp bilden på bloggen laddar du upp i 1000 så blir det den storlek du ställde in påm Photoshop :D
Du kan även extra kolla om du lyckats för när du laddar upp bilden på blog.se i inlägg ska den börja röra sig redan då! :)
Hoppas ni förstår, annars komemntera!:)

Om ni inte förstår kan ni kolla  DENHÄR eller testa om du fattar en video somn var bra ;)
Jättebra video SÄRSKILT om hur man lägger in.


RESULTAT PÅ BILDEN JAG GJORDE I GUIDEN:

Beskärde lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback