Hästar- rädsla

På enskede där jag rider finns det vissa ponnyer(och även hästar) som kan vara lite sura och försöka bitas och sparkas. Tänkte skriva om vad jag tycker om dom och så..

Silver sparkas och nafsas typ men han är jag inte rädd för. då är det bara att akta sig för benen och se till att han inte bits. det som jag tycker är jobbigt är när hästen försöker tränga in en i väggen.
Krut brukar försöka bitas för han är kittlig och han brukar bita i krubban och på bogen. oftast försöker han inte hugga en bara om han får chansen. jag tycker inte han är så sur han  tycker bara det är jobbig att alla kommer in till honom. för nar man kratsar hovarna är han jättesnäll för elin kruts skötare sköter honom alla dagar och krut känner henne verkligen så mot henne är han snäll mot. men vissa tycker att jag klarar av krut rätt så bra. tycker ni det???
Gabor tycker jag på något sätt också är lite läskig för han kan bitas och tränger in liksom. min pappa har blivit biten också men på nåt sätt känns han obehaglig. 
Madonna är jag också lite rädd för för hon kan ju bita som en blixt typ. hon sparkar också. det skrämmer upp lite när det har stått på hennes spilta "gå ej in till madonna be om hjälp i personalen när du ska sadla och tränsa".
Cinderella är mest jobbig när hon försöker nafsa och tränga in och så. inte farligt sur men det är ingen man frivilligt borstar enligt mig.

Där var lite om vad jag tyckte om enskede ponnyerna dom som brukar vara lite jobbigare.

här ser Krut inte ut att ha bitit massa personer

Kommentarer
Kommentar av: Dahhh

Cindy var ju jättemysig att borsta :D

2011-09-27 @ 21:36:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback