Filmdag

I skolan idag hade vi matte först, sen bild och sist svenska innan maten. på svenskan kollade vi på film, bröderna lejonhjärta. jag vet helt random men såg bara en liten bit eftersom vi har bara lektion en timme. efter maten hade vi no och då skulle vi kolla på en rymdfilm(eftersom vi arbetar med rymden) om apollo 13. den var jättelång så vi behövde se på eng också. emellan där hade idrott. vi gjorde en tävlinggrej och vårt lag vann(yeey). rätt slappig dag. sen fick jag ju åka tunnelbana hela vägen jätteskönt iaf. i helgen blire ingen bloggning pga kinaträff. ingen ridning och skötning heller. men imorgon äre orientering i hellas med Josefine! hoppas det går bra för mig :D
Jag red ju idag med, det blev Madonna. i början blev hon bara seg men när man fick igång henne blev hon bättre. vi börja värma upp på volterna sen gjorde vi serpentinbågar. i skritten blev hon jättefin, men i traven tog hon upp huvvudet jag skulle kunnat försökt få på tygeln då också men hon blev seg då och lillis tycker det är bättre om hästen har bra tempo än när hästen är bra i form. men skritten blev jag jättenöjd eftersom hon sökte sig ner utan att jag behövde jobba med henne så mycket. hann inte sköta madera idag eftersom hon gick lektion massa. hon gick sämre i galoppen då hon var seg och ville inte länga på steget.
Lillis kommentar(ungefär): jättebra jobbat i skritten det är bara att ta steget upp och få henne fin i traven.
 gammal bild på madonna

Kommentarer
Kommentar av: novamira

mira och jag rider också på enskede och vi älskar Madera! miras ridlärare heter också lillis och min biggan(du kanske känner henne)

Svar: Gud vad kul att ni också gillar Madera! ♥️ Jag rider för Lillis som Mira gör och din ridlärare Biggan har jag ridit för i ca 4 år under 2007-2010( de första 4 åren jag red).
Felicia .

2013-11-06 @ 18:15:12
Hemsida/blogg: http://sadelklubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback