Veckodagarna

Jag tänkte skriva vad jag tycker om veckodagarna och så.. :) Understrukna dagar är mina favoritdagar.
Måndag: Det känns som en lite tråkig dag i skolan för vi har SO svenska NO sen eftermiddag SO svenska. Lite jobbigt tycker jag men vi slutar tidigt så det tycker jag är bra! Gör inget efter skolan så allmönt en helt okej dag inte nån av mina favoriter.
Tisdag: Har bara en lektion halv 9 sedan har jag håltimme till min lunch(klockan 11:20). Sedan går jag antingen hem till mig, Sonja eller Edith och då är det väl kul sen går vi till teatern. Rätt så rolig dag inte min favvo ändå. Det är dagen jag har minst lektioner.
Onsdag: Först på morgonen har jag årskursråd kl 9.
 Vi slutar halv 4 och det är en av våra längsta dagar. Idrott är ju kul förstås men skulle velat ha det sist för då behöver man inte stressa... Blir nog den tråkigaste dagen.
Torsdag: Den sämsta skoldagen men bästa dagen om man inte räknar med skolan. För vi börjar 08:20 och har matte, bild och nåt mer. Men eftersom jag är med i mediateksrådet missar jag några billektioner men inte så ofta. Har idrott på torsdagar också. Sen sticker jag direkt till stallet för att rida och sköta.
Fredag: Skön dag för det är snart helg men rätt så lugn dag i skolan sovmorgon till 9:30 och har inte så jobbiga lektioner. Sen slutar jag 3 så då åker jag till stallet och sköter. Då brukar man också få leda in ponnyer som ska hoppa och det tycker jag är roligt.
Lördag: Skön dag lite tidigt bara. Men rider då med och sen är jag i stallet på förmiddagen. Då brukar vi ta ut hästar och då släpper vi dom så dom får springa själva till hagen och då brukar dom bli lite taggade men det är ju bra att träna. Brukar ta ut Gilbert och Corin och dom brukar vara piggast. Men dom tar vi först så dom inte hinner hetsa upp sig.
Söndag: Har sång och musikal inte så tidigt typ vid 11 tiden men det är MYCKET roligare med ridning men det är ju kul också.
Blev ju lite lång inlägg men det är ju ett Tankar/åsikter inlägg och då skriver jag vad jag tycker och tänker så då blir dom kanske lite långa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback