Skolstarten

Ska skriva om vad jag förväntade mig för denna skolstart eftersom denna var lite annorlunda.
När jag gick på dagis gick jag på montessori dagis så jag började på en liten avdelning på Katarina Norra, det var ca 10 i varje klass. Men den lilla avdelningen gick bara upp till femman så sedan börjar man i sin paralellklass(inte montessori) om man inte byter skola. Skillnaden är ju att varje morgon hade vi samling ca en halvtimme sedan planerade vi vad vi skulle göra under dagen. Det var bara musik, idrott slöjd mm som vi hade en fast tid. Schemat var ganska likt kan börja samma tid inga håltimmar osv. Så det var ju annorlunda förstås. Iår skulle man börja i den "vanliga" och då kändes det väl lite pirrigt men konstigt nog var det inte jätteannorlunda. Jo själklart var det inte som förut men det kändes inte helkonstigt. Till slut kom man in i allt så nu känns det som man gått i samma klass jättelänge. Allt har fått sina rutiner alltid samma personer som kommer sent osv. Lärarna är rätt bra men några lärare märker inte ens om man smsar eller nåt sånt. Men dom försöker också att vi ska lära känna dom andra så då ska vi ha bestämda platser både för att lära känna och för man måste typ. Sen ska vi ha grupparbeten också, kan ju vara bra.
lite bildbrist..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn :D
Kom ihåg mig?

Din mejl:(Behövs bara ifall du vill ha privat svar)

Din blogg:

Din fina kommentar:

Trackback